Rok 2020 bol pre nás v FPT aj rokom interných projektov. Prijali sme ho ako výzvu orientovať sa viac na seba. Okrem množstva iných vecí nám priniesol darček, ktorý je výsledkom niekoľko mesačnej tvrdej práce našich kolegov, v podobe nového webu.

Náš pôvodný web si už zaslúžil „odpočinok“ a my sme sa preto pustili do zatiaľ nami nie celkom prebádanej oblasti, ale s o to väčším odhodlaním. Na konci našej cesty sme videli moderný, profesionálny, obsahovo aktuálny, prehľadný, užívateľsky prívetivý ale aj odlišný web s cieľom zvýšiť povedomie o FPT, prilákať nové talenty a rozprávať náš príbeh našim vlastným, kreatívnym spôsobom.

#define Naše_riešenia 

Vytvorili sme projektový tím, zadefinovali jednotlivé roly, nastavili pravidelné mítingy a odštartovali prvý Sprint. „Z pohľadu Scrum Mastera musim povedať, že som spokojná, ako sme to mali zorganizované“, povedala Nela Vargová, projektový manažér. „Zaujímavé pre mňa bolo mať dvoch Product Ownerov. Keďže väčšina projektov trpí práve tým, že žiadneho nemá a jeho úlohu tak preberá celý tím. My sme mali to šťastie, že sme mali rovno dvoch a výborných,“ doplnila Nela.

 

„Novinkou bola pre mňa téma súvisiaca so SEO, ktorú sme konzultovali so spoločnosťou Promiseo. Z projektového hľadiska som zase získal komplexnejšiu predstavu, čo všetko treba pri výstavbe webu zahrnúť do Scope projektu,” spomenul Rastislav Boroš, tím líder oddelenia Projektového manažmentu a v projekte aj jeden z Product Ownerov.

while( TY==FPT)

 Veľkou výzvou, okrem pozície Product Ownera, bolo zastrešiť aj obsahovú časť webu,“ uviedla Andrea Kalafúsová, komunikačná špecialistka. „Správne zachytiť atmosféru v spoločnosti a jej firemnú kultúru, či už slovom alebo pomocou ilustrácií.

Na začiatku projektu bolo veľa rozhovorov s manažmentom, zamestnancami, kandidátmi, ale aj analýz a následne hľadanie toho správneho mixu dizajnu, obsahu, funkcie a cieľovej skupiny.

„Asi najťažšie bolo vymyslieť celý koncept webu, či už sa to týka obsahu alebo formy. To, že sme sa rozhodli pre komunikáciu či už ilustráciou, alebo nadpismi písanými formou kódu, vyplynulo z ťažkých debát a brainstormingov,“  vysvetlil Jozef Kruželák, UX/UI dizajnér.

Web mal samozrejme spĺňať aj požadované technické kritériá a veľkou výzvou bolo jeho prepojenie s našim „recruit“ softvérom. „Prvou, menšou výzvou, bolo naštudovať si možnosti WordPressu a tvorby vlastného pluginu, ktorý bol potrebný pre prepojenie so SuccessFactors,“ spomenul Slavomír Slovenkai, programátor špecialista. Druhou výzvou bolo vytvoriť funkčnú verziu daného pluginu a následne ho zintegrovať s Divi témou, ktorá definuje vzhľad stránky.“

Už viac ako 16 rokov sme v FPT hrdí na naše Test Center of Excellence, takže aj web si pred prechodom do produkcie prešiel sériou testovacích prípadov, za čo vďačíme našej test analytičke Katke Vargovej.

Projektový tím dopĺňa Patrik Groško, ktorý sekundoval Slávovi pri technických nastaveniach. Nenahraditeľným členom tímu bol aj Milan Krajč, ktorý v pozícii UX dizajnéra spolu s Jožkom neúnavne analyzovali a navrhovali tie najlepšie riešenia.

#define Naše_služby

Dnes je web „live“. Vdýchli sme mu atmosféru našej firemnej kultúry, či už rozhovormi s našimi Tím Lídrami, alebo novo vytvorenou rubrikou Success Story našich kolegov. Pridali sme hravé nadpisy. Nech z neho cítiť akí sme, čo skutočne tvoríme. Nájdeš tam portfólio služieb ktoré ponúkame, aj to, aké projekty máme na svedomí.

Čerešničkou na torte je časť Think IT. Je to niečo ako „lifestyle magazín“ zo sveta FPT. Postupne tam nájdeš videá, blogové príspevky, success story, rozhovory s našimi kolegami, ale aj prípadové štúdie.

 

Na našom webe nenájdeš fotky usmievajúcich sa ľudí z fotobanky, je mixom autorských ilustrácií od Anny Hájkovej a reálnych fotiek našich kolegov. Je vstupnou bránou do nášho sveta. Dáva predstavu o našej spoločnosti. Je kompletne vytvorený nami. Design by FPT Slovakia.

sk_SKSlovenčina