Starostlivosť o podporu a stabilitu aplikácií v priebehu celého ich životného cyklu.

Každá aplikácia má svoj životný cyklus, počas ktorého je vystavená pôsobeniu množstva rôznych faktorov. V jednotlivých fázach dochádza k vzájomnej interakcii s užívateľom, k zmenám požiadaviek zo strany zákazníka, k vylepšovaniu a aktualizácii aplikácie či k migrácii dát.

Práve zabezpečenie podpory a stability desiatok zákazníckych aplikácií v priebehu celého ich životného cyklu je úlohou 11-členného tímu v FPT Slovakia, ktorý pôsobí v rámci služby Tools Support.

„Tím vznikol už v roku 2011 a odvtedy sa neustále rozširuje, čo je dôkazom kvality našej práce a spokojnosti zo strany zákazníkov. Zvyšujúci sa počet spravovaných aplikácií nám dáva priestor na variabilitu úloh v rámci tímu, rast a rozširovanie znalostí,“ hovorí Kamil Sagan, Tím Líder zodpovedný za Integration, Collaboration & Quality Solutions.

Zodpovednosť za aplikácie od začiatku až do konca

Tím je zodpovedný za správu a údržbu aplikácií od momentu ich vzniku resp. nasadenia (na server, cloud alebo on-premise), cez konfiguráciu, údržbu, upgrade až po prípadné nahradenie či vyradenie aplikácie. Súčasťou portfólia poskytovaných služieb je aj zaistenie stability aplikácií pri migrácii zákazníckych dát na cloud.

Podpora je poskytovaná pre široké spektrum aplikácií a nástrojov, a to pre kolaboračné nástroje t.j. nástroje na podporu spolupráce (napr. MURAL, Confluence, Mentimeter či Slack), nástroje určené na performance monitoring aplikácií, nástroje na zdieľanie a presuny súborov (napr. Quatrix), aplikácie využívané v projektovom manažmente (napr. Trello, Planview Enterprise One), work-flow manažment nástroje (napr. JIRA), CI/CD nástroje (napr. Nexus, Bitbucket) a množstvo iných.

Rastúce portfólio prináša nové príležitosti

„Práca v tíme Tools Support je veľmi dynamická, pričom primárni zákazníci sú najmä z Nemecka a Veľkej Británie. Spolupráca prebieha v agilných tímoch, spoločne zabezpečujeme dodanie profesionálneho servisu pre viac ako 7 000 užívateľov v rámci desiatok rôznych aplikácií, ktoré zastrešujeme,“ vysvetlil Kamil Sagan.

Od januára 2022 sa v FPT Slovakia rozbieha FPT IT Academy. Jej cieľom je vyškolenie budúcich zamestnancov, okrem iného aj do tímu Tools Support. Kvôli neustále sa rozširujúcemu katalógu spravovaných aplikácií si tak záujemcovia s IT vzdelaním či záľubou a skúsenosťami so správou aplikácií, prácou s databázami, proxy serverom a znalosťou nemeckého a anglického jazyka v FPT Slovakia určite nájdu svoje uplatnenie. Ak ťa táto téma zaujala, prihlás sa na otvorenú pozíciu do 30.11.2021.

sk_SKSlovenčina