#include

<Perfect_job> 

while( Ty == FPT )

Kultúra našej spoločnosti je tvorená ľuďmi, ktorí v nej pracujú. Každý FPTčkár, od lídra po vývojára, má výnimočnú osobnosť, a spoločne vytvárame jedinečné prostredie, ktoré nás definuje. Precíť energiu FPT naplno a rozvíjaj svoje zanietenie pre prácu spôsobom, ktorý ti je najbližší.

Rôznych pozícií v Košiciach a Prahe

Najzamestnávateľ v oblasti IT a Telekomunikácie

%

Zastúpenie žien

benefits .find( “our” );

FPT vychytávky

Káva a čaj sú v FPT bezodné a prispejeme ti aj na stravné lístky nad rámec zákona. Ak nám odporučíš kamoša, ktorý si u nás nájde miesto, máš od nás istý finančný bonus až do výšky 3 000 €.

Sídlime v centre, tykáme si a je nás tak akurát, aby si relatívne rýchlo mohol spoznať všetky tváre.

Štedrý systém benefitov

Vážime si lojalitu, s ktorou ide ruka v ruke náš štedrý benefitný systém. Finančné benefity až do výšky 2 000 €. K ročnému platu ti pridáme aj variabilnú zložku vo výške 13. platu. Keďže sa v projektoch podieľaš aj na zisku spoločnosti, každú prácu naviac odmeníme extra bonusom.

Voľnosť v práci

U nás v FPT veríme, že ľudia sú tým najcennejším čo máme, a preto sa riadime heslom „respect individuality“. Za všetkým vnímame človeka ako osobnosť s unikátnym životným príbehom. Poskytujeme flexibilný pracovný čas, neobmedzený home office, sick day, PN nad rámec zákona, príspevok do DDS.

Podporujeme prácu popri materskej a rodičovskej dovolenke, umožňujeme znížené pracovné úväzky.

Príležitosť rásť

Dlhodobo orientované aktivity s cieľom budovať potenciál talentu šijeme každému na mieru. Jazykové kurzy, hard aj soft tréningy, mentoring, zdieľanie know-how počas interných konferencií, ale aj účasť na medzinárodných odborných konferenciách sú samozrejmosťou.

Prístup do Udemy je čerešničkou na torte.

Tímový duch

Spájame FPT rodinu, budujeme komunitu. Každoročne sa spoločne stretávame na rodinnom evente FPT Volley cup, kde nielen športujeme, zabávame sa, ale aj hráme o týždenný pobyt vo Vietname. Stretávame sa pri spoločných volejbalových tréningoch, pri firemnom behu na košickom maratóne mieru a môžeš si u nás garážovať svoj bicykel.

Pomáhame budovať neformálne vzťahy a ventilovať naše mysle pri partičke stolného futbalu, alebo na Playstation v našom „Gaming“ alebo „Relax room“. Multisport karta je samozrejmosťou.

Výsledok get_Výberový_proces

1825{

1826 Application proces = Application(CV, position);

1827  while (!proces.isInterviewDate())

1828     screening();

1829  Interview interview = Interview(process);

1830  if (interview.isSuccessful())

1831    return interview.getAgreement();

1832  return always_response();

list<success> story();

Pracovať na projektoch, kde hľadáme unikátne riešenia v tíme, kde je každý jedinečnou súčasťou celku; kde zákazník vie oceniť doručené hodnoty, je pre mňa potešením
Jozef

Project manager

“Bola to pre mňa veľká výzva, pretože to bola úplne nová pozícia, ktorú vo firme dovtedy nikto nezastával.”
Zuzana

SAP konzultant

“Profesionálny prístup manažmentu veľmi prispieva k pohodovému pracovnému prostrediu a hlavne poskytuje podporu pri technických, alebo projektových  riešeniach.”
Marek

System Engineer

find ( “lídri” );

Loránt Gati

Loránt Gati

Head of Cluster: ERP Solutions

Keď vstávam do práce, teším sa: Že sa zobudím pri svojej manželke a dám si s ňou kávu. Že sa niečo nové naučím, pomôžem ľudom v teame a vyriešime každú úlohu tak, aby bol zákazník spokojný.

Moja kariérna cesta: veľmi dlhá. Trošku cestovanie po svete a potom 14 rokov vo výrobnej firme. Z toho 7 rokov na predaji a následne 7 rokov na logistike. Odchádzal som odtiaľ ako Manažér riadenia dodávateľského reťazca.  Následne som zmenil odvetvie a prešiel do IT spoločnosti, v ktorej som začínal ako manažér prevádzky a po nejakom čase mal na starosti tím zodpovedný za požiadavky na zmenu na zariadeniach v datacentrách. Od 2019 som v FPT .

Zodpovedám za: Tím logistické služby pre ERP riešenia s hlavným zameraním na SAP, čiže hlavne riadenie materiálov a správa dodávateľov.

Najúžasnejšia časť mojej práce je: Pracovať s úžasnými ľuďmi, od ktorých sa môžem učiť a zároveň ich podporovať v práci.

Najväčšia výzva ktorej som čelil: Pre mňa je každá výzva príležitosť a keď sme pri príležitostiach, tak sa riadim heslom Richarda Brandsona „If somebody offers you an amazing opportunity but you are not sure you can do it, say yes – then learn how to do it later“.  Veľkou výzvou pre mňa bola zmena odvetvia po 14 rokoch praxe. Prechod z hutníckeho priemyslu do IT.

Najpamätnejší moment v mojej kariére: Keď som dostal Oscara za úlohu najlepšieho „šéfa”. Bolo to pri rozlúčke od môjho predchádzajúceho tímu. Veľmi si to cením.

Od ľudí očakávam: V prvom rade otvorenú komunikáciu, tímového ducha, zodpovednosť a samozrejme dobrú spoluprácu.

Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Snažiť sa nájsť si cestu ku každému človeku v tíme a viesť ho individuálne. Pridávať hodnotu ľuďom každý deň a snažiť sa ich rozvíjať. Nechať im samostatnosť, no zároveň byť pripravený ich podporiť, keď to potrebujú. Nepozerať sa na zlyhania a neúspechy ako na niečo zlé, ale vnímať ich ako priestor na učenie sa a zdokonaľovanie.  Za dôležité tiež považujem budovanie feedback kultúry.

Keď nepracujem: Trávim čas s rodinou, pracujem okolo domu a v záhradke a pritom počúvam hudbu.

Tibor Gujdán

Tibor Gujdán

Head of Cluster: Innovation Center of Excellence

Keď vstávam do práce, teším sa: Na to, že ma čakajú nové výzvy, nové príležitosti, pri ktorých môžem spolupracovať s kolegami a dosiahnuť tak nové projekty a zvyšovať biznis v Fpt Slovakia.

Moja kariérna cesta: Začínal som ako .Net a Sql developer, kde som, ako všetci, začínal s jednoduchými úlohami, postupne som nazbieral skúsenosti, až som vedel dodávať a navrhovať komplexné riešenia. Neskôr som sa rozhodol pre kariérnu zmenu a začal som sa venovať manažovaniu ľudí a generovaniu nového biznisu, aby som posunul našu firmu a našich ľudí na vyšší level.

Zodpovedám za: Návrh služieb a delivery modelov pre zákazníka, dodržiavanie kvality, rozvoj ľudí a v neposlednom rade hľadanie nových možností, projektov pre našich a budúcich kolegov.

Najúžasnejšia časť mojej práce je: Keď sa stretnú dve cesty, a to požiadavka zákazníka a návrh riešenia nášho tímu, čo vedie k získaniu projektu a samozrejme aj k rastu našich kolegov.

Najväčšia výzva ktorej som čelil: Stáva sa to často, keď dochádza k vyjednávaniu a obhajovaniu ceny riešenia pred zákazníkom a presvedčenie zákazníka, že my sme ten správny partner, pretože konkurencia je veľká. No my v FPT určite vieme poskytnúť jedinečný prístup, s jedinečnými návrhmi.

Najpamätnejší moment v mojej kariére: Keď sme sa snažili rozbehnúť úplne nový stream v oblasti SmartHome. Začínali sme dvaja, no tento biznis sa vďaka nášmu úžasnému nasadeniu rozšíril a napokon na ňom participovalo viac než 26 ľudí.

Od ľudí očakávam: Transparentnosť, ľudskosť, úprimnosť, profesionalitu. U ľudí si vážim, ak majú víziu, keďže toto sa snažím spĺňať ako líder aj ja.

Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Komunikáciu. Chcem aby mali vo mňa ľudia dôveru, oporu a verili rozhodnutiam, ktoré robím. To isté očakávam aj od svojich ľudí, len tak to môže fungovať.

Keď nepracujem, tak: Sa venujem svojej rodine, keď človek zamešká tento čas, už ho nikdy nedobehne. Na kariéru máme celý život.

 Peter Chlebák

Peter Chlebák

Head of Cluster: Test, Automation and New Technologies

Keď vstávam do práce, teším sa: Na to, čo nový deň prinesie a na stretnutia s kolegami.

Moja kariérna cesta: Ako absolvent manažmentu kvality som začínal na pozícii Inžiniera a neskôr Manažér kvality vo výrobných spoločnostiach v rôznych kútoch Slovenska. Napokon sa mi naskytla príležitosť vrátiť sa do Košíc a začať pracovať pre Utility spoločnosť v rámci BPM. Odtiaľ to už bolo len na skok do našej spoločnosti.

Zodpovedám za: Team New Technology Solutions.

Najúžasnejšia časť mojej práce je: Objavovanie nových vecí.

Najväčšia výzva ktorej som čelil:  Tranzícia a prerod spoločnosti z RWE IT Slovakia na Fpt Slovakia.

Najpamätnejší moment v mojej kariére: Hodnotenie od CEO a zákazníka po odovzdaní prvého komplexného modulu z linky na výrobu čipov v mojom prvom zamestnaní. Bola to moja prvá veľká úloha.

Od ľudí očakávam: Otvorenosť a priamosť.

Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Otvorenosť a priamosť.

Keď nepracujem: Trávim čas s rodinou.

Lucia Tomková

Lucia Tomková

HR Manager

Keď vstávam do práce, teším sa na: Východ slnka, raňajky a rannú kávu. A v tesnom závese aj na všetky nové začiatky.

Moja kariérna cesta: Moja cesta v tejto spoločnosti bola veľmi pestrá, za čo som nesmierne vďačná. Pochopiť princípy finančného a personálneho tímu hneď po ukončení VŠ bol výborný základ pre ďalší rast. Chvíľku som sa zdržala v téme internej komunikácie a eventov. Voľná ruka pri implementácii komunikačných kanálov či dokorán otvorené dvere pre kreatívu nám priniesli aj vysnívané ovocie – prestížne ceny. Intranet ocenil Syndikát novinárov a za eventy sme si prevzali prvú cenu EIBEA z magickej Sevilly, cena Via Bony doteraz zdobí vstup FPT. Marketing a interná komunikácia u nás išli ruka v ruke a podarilo sa mi viesť nie jeden trendsetterský projekt. U nás sa iné vlastne ani nerobia. Veď nie nadarmo sme nositeľom ceny Naj zamestnávateľ. Po šnúre parádnych projektov v tejto oblasti a po 10 rokoch zbierania skúseností som prijala ponuku viesť HR tím. A teda mam otvorenú bránu nekonečných možností a hlbokú studnicu príležitostí učiť sa nové veci.  

Zodpovedám za: Tím najlepších profíkov pod slnkom – HR tím! A moju rodinu. 

Najúžasnejšia časť mojej práce je: Že máme možnosť veci budovať a zároveň meniť a dokonca aj ovplyvňovať, pretože nemáme zviazané ruky. Máme dôveru a dvere pre nové veci dokorán otvorené. Stačí len chcieť a všímať si nové trendy. 

Najväčšia výzva ktorej som čelila: Tranzícia spoločnosti RWE na FPT, a teda prechod z interného poskytovateľa služby, rozumej z bavlnky, do reálneho sveta veľkého biznisu. 

Najpamätnejší moment v mojej kariére: Keď som si uvedomila dôležitú myšlienku: „Nič nie je staršie ako včerajší úspech“. 

Od ľudí očakávam:  Úprimnosť, nasadenosť, rozhľad, výraznú flexibilitu a expertízu.  

Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Orientovať sa na rozvoj, výsledky, WLB, spokojnosť a hlavne šťastie v našich životoch.  

Keď nepracujem, tak: Si vychutnávam momenty 😊.

Róbert Želizňák

Róbert Želizňák

Finance and Controling

Keď vstávam do práce, teším sa: Na obed.

Moja kariérna cesta: V IT začala prvými krokmi s PC ešte v čase mikropočítačov Didaktik Alfa a PMD 85. Pri nástupe do zamestnania som začínal ako SAP IS-U konzultant a postupne som si prešiel viacerými modulmi (FI-CA, Master Data, CIC, Device management, IDE). Po niekoľkých rokoch som popri konzultantskej práci prevzal aj úlohu tímového vedúceho. Ďalším míľnikom bolo prevzatie zodpovednosti za oblasť financií v našej spoločnosti a všetko čo tým súvisí (a niekedy aj nesúvisí). Paralelne k aktivitám v oblasti financií bolo veľmi zaujímavou skúsenosťou vybudovanie a rozbehanie úplne nového tímu pre reporting a BI/QlikView. Túto výzvu čoskoro vystriedala ďalšia, ešte väčšia: transformácia a integrácia celého „FI-čka” z RWE prostredia do skupiny FPT a zabezpečenie všetkého, čo s tým nejako súvisí.

Zodpovedám za: Financie – kontrolling – reporting – budgeting – zmluvy – backoffice.

Najúžasnejšia časť mojej práce je: Tá, ktorú už nemusím robiť, lebo som ju systematicky vyriešil už „včera”.

Najväčšia výzva ktorej som čelil: Transformácia a integrácia celého “FI-čka” z RWE prostredia do skupiny FPT.

Najpamätnejší moment v mojej kariére: Je spojený práve s transformáciou a integráciou “FI-čka” z RWE prostredia do skupiny FPT.

Od ľudí očakávam, že: Si každý urobí svoju prácu tak, ako keby to robil pre seba, resp. pre svoju firmu.

Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Férovosť. 

Keď nepracujem: Tak pracujem na niečom inom… A keď naozaj nepracujem, tak bicyklujem alebo riešim stavebnotechnické detaily a hlavolamy alebo si rozširujem obzor.

Katarína Liptáková

Katarína Liptáková

Automation and Testing Solutions

Keď vstávam do práce, teším sa: V prvom rade na dobrú kávu a hneď potom na stretnutia s ľuďmi.

Moja kariérna cesta: Moja kariérna cesta sa začala hneď po ukončení štúdia na Fakulte elektrotechniky a informatiky práve v Fpt Slovakia. Nastúpila som ako RPA developerka. Po štyroch rokoch automatizovania pomocou Blue Prism došiel na psa mráz a ja som si ako člen ATS tímu urobila ISTQB certifikát.

Zodpovedám za: Od júna to je tím ATS (Automation and Testing Services).

Najúžasnejšia časť mojej práce je: Doteraz to bolo vidieť, ako zautomatizovaný proces robí to, čo má a neprekvapí žiadnou nečakanou situáciou. 

Najväčšia výzva ktorej som čelil: V každom období to bolo niečo iné, čo som považovala za výzvu, ale myslím si, že tá najväčšia sa začína teraz. 

Najpamätnejší moment v mojej kariére:  Rada by som povedala, že najpamätnejší moment je spojený s dobre odvedenou prácou, ale akosi sa vždy na povrch prederie iný moment – keď som v prvý týždeň vo firme bola „šikovná“ a vyhodila elektrinu na celom poschodí. Všetci mali vďaka mne nečakanú prestávku. Len škoda, že ani ten kávovar nefungoval.

Od ľudí očakávám, že: Budú féroví a úprimní.

Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Komunikáciu a otvorenosť – myslím si, že každý problém alebo prekážku je možné prekonať, ak sa o nich nebojíme otvorene rozprávať a hľadať tak vhodné riešenie. 

Keď nepracujem, takTak tancujem, snažím sa zachrániť alebo zrekonštruovať staré kroje a ak náhodou zostane čas, rada si prečítam dobrú knihu.

Vladislav Hudák

Vladislav Hudák

ERP Business Inteligence Services

Keď vstávam do práce, teším sa: Na komunikáciu s ľuďmi a so zákazníkmi. Teším sa, keď sa mi podarí niekomu pomôcť alebo vyriešiť problém. Asi najväčšiu radosť mi robí, keď dokážem presvedčiť nového zákazníka, že my sme ten správny partner a dodávateľ IT služieb.

Moja kariérna cesta: V roku 2007 som skončil katedru Kybernetiky a umelej inteligencie na FEI v Košiciach. Hneď po škole som sa zamestnal v odbore, ktorý som vyštudoval a začal pracovať ako programátor automatizovaných PLC systémov (napr. SIEMENS, ABB, SMS SIEMAG). Po 3 rokoch strávených cestovaním po celom svete a programovaním rôznych liniek, dopravníkov, turbín, železiarní a čokoládovní som sa rozhodol zmeniť zamestnanie a v roku 2010 som nastúpil do RWE IT Slovakia. Tentokrát som sa na SW a HW pozrel z úplne inej strany, a to ako tester, neskôr som pokračoval ako Test Manager a od roku 2011 pôsobím ako Tím Líder. Ak neberieme do úvahy, že v roku 2015 sa RWE IT Slovakia premenovalo na Fpt Slovakia, tak už viac ako 10 rokov som spokojný u svojho súčasného zamestnávateľa.

Zodpovedám za: Momentálne zodpovedám za team FSK-DTS-ATS. Tento tím pozostáva z 52 ľudí, ktorí sa zameriavajú prevažne na Manuálny testing, Automatizovaný testing, Performance testing, Test manažment a RPA – Robotic process Automation.

Najúžasnejšia časť mojej práce je: Je to práca s ľuďmi. Pri práci s ľuďmi, či už sú to kolegovia, šéfovia, alebo zákazníci, nie je ani jeden deň v práci rovnaký.

Najväčšia výzva ktorej som čelil: Za posledných 14 pracovných rokov bolo tých výziev veľmi veľa. Život ma však naučil, že nie je problém veci udržiavať v behu, problém je vytvárať veci, ktoré ešte neexistujú. V mojom profesijnom živote to bolo: Naprogramovanie a spustenie teplej valcovne v železiarni v meste Mobile v Alabame (2008 – 2010); Vytvorenie úplne nového tímu pre testovanie infraštruktúry a security (2010 – 2013); Vytvorenie a nasadenie nového RPA tímu, ktorý pozostáva z cca 20 ľudí (2018 – 2020).

Najpamätnejší moment v mojej kariére: Pamätám si, ako sa za mňa v jednej nepríjemnej situácii postavil celý môj tím bez toho, aby som o tom vedel. Dozvedel som sa to až 2 týždne, po vyriešení problému. Takéto veci človeka vždy potešia a aj si ich zapamätá na celý život.

Od ľudí očakávam: Úprimnosť, transparentnosť a splnenie vecí, na ktorých sa dohodneme. To isté môže každý očakávať aj odo mňa.

Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Komunikáciu, empatiu, férovosť a dodržanie slova.

Keď nepracujem: Keď nepracujem, tak trávim čas svojou rodinou alebo športujem. Už viac ako 30 rokov sa profesionálne venujem bedmintonu.

Lenka Prevužňáková

Lenka Prevužňáková

ERP Authorizations and Basis Services

Keď vstávam do práce, teším sa na: Teším sa na úsmev kolegov, dobrú kávu, na to, koľko vecí sa nám podarí urobiť, ak bude všetko klapať ako má.

Moja kariérna cesta: Moja kariérna cesta sa začala v Írsku v call centrách Western Unionu a neskor  PayPal. Postupne som sa dopracovala na rolu Enterprise Risk Managera pre DE/AT/CH market. Bolo to skvelé, ale rozhodla som sa vrátiť na Slovensko.

Po návrate domov som sa zamestnala v IT korporáte ako Sr. Lead Incident Manager, neskôr ako Team Lead. K jednému tímu postupne pribudol ďalší a od 1. 12. 2021 som nastúpila ako Line Manager pre ABS team do FPT.

Zodpovedám za: Zodpovedám za ABS Team.

Najúžasnejšia časť mojej práce je: Najúžasnejšie je, že je nová a neprebádaná ako darček pod vianočným stromčekom.

Najväčšia výzva ktorej som čelil: Dokončiť školu vo Švajčiarsku popri práci s víziou, že sa mi to možno podarí, že si možno nasporím a že mi to niekedy na niečo bude.

Najpamätnejší moment v mojej kariére: Nikdy nezabudnem na ocenenie Global Rewards and Recognition – Customer choice v PayPal a na rozlúčku v Telekome.

Od ľudí očakávám: Očakávam, že si budeme veriť, hrať fair play, podporovať sa a držať a vystupovať ako tím.

Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Poznať ciele a sny, pohnútky ľudí, mať jasne nastavené očakávania a pravidlá hry a zároveň možnosť a priestor na rozvoj.           

Keď nepracujem, tak: Keď nie som v práci, som s deťmi. Pomáham s futbalom v miestnom detskom klube, ako dobrovoľník učím deti programovanie na škole. Vediem OZ Kapysko pri našej skole, snažíme sa budovať ihriská a vonkajšie učebne. Chodievam hocikde… plávať, lyžovať, korčuľovať, na akcie, festivaly … podľa sezóny. Stále niečo robím a rada život žijem.

 Kamil Sagan

Kamil Sagan

Integration, Collaboration & Quality Solutions
Keď vstávam do práce, teším sa: Na venčenie nášho domáceho miláčika a raňajky s mojou dcérkou.

Moja kariérna cesta: Svoju kariéru som začal na pozícii Programtor Specialist. V roku 2012 som nastúpil na pozíciu Tím Lídra a postupne prebral zodpovednosť za oblasť Trading. V súčasnosti ako Service Delivery Manager spolu s mojimi tímovými kolegami doručujem služby a riešenia zákazníkom z celého sveta a z viacerých domén.

Zodpovedám za: Zodpovedám za mne zverenú oblasť Delivery, so zameraním na rast v jednotlivých oblastiach s pomocou Bestshore modelu. Som zodpovedný za tvorbu Work orders, dohody o sadzbách a platbách a mesačnú kontrolu dodávaných služieb so zákazníkom. Úzko spolupracujem s Account managementom a reportujem priamo Head of Delivery.

Najúžasnejšia časť mojej práce je: Keď sa nám podarí získať nový zaujímavý projekt, keď máme priestor na „out of the box thinking” a keď sú naše nápady úspešne implementované u zákazníka.

Najväčšia výzva ktorej som čelil: Jedna z tých zaujímavejších súvisela s rebrandingom. S touto udalosťou sa spájala neistota, ktorej bolo nutné čeliť a bolo potrebné povzbudiť všetkých v mojom tíme, že zmena nám prinesie nové príležitosti a zákazníkov z celého sveta.

Najpamätnejší moment v mojej kariére: Nebol jediný, určite ich bolo viac. Jedným z nich bolo, keď sa nám po niekoľko mesačnej námahe a sérii zmien podarilo získať maximálnu spokojnosť extrémne náročného a vždy kritického zákazníka.

Od ľudí očakávam, že: Budú mať chuť neustále sa učiť a zlepšovať vo svojej oblasti, zvedavosť a zápal pre nové veci a technológie. Za veľmi dôležité považujem aj ochotu zdieľať svoje vedomosti s ostatnými v tíme a vo firme.

Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Mať osobnú integritu – stáť si za svojim slovom. Pristupovať ku každému spravodlivo a dať každému priestor na jeho profesijný rozvoj.

Keď nepracujem: Tak rád trávim čas s mojou rodinou a blízkymi. Rovnako rád cestujem za umením a kultúrou.

Katarína Kicáková

Katarína Kicáková

Consulting Testing Solutions

Keď vstávam do práce, teším sa na: Teším sa, že keď vonku prší a fúka, môžem ostať dnu v teple a suchu a pripojiť sa na meetingy z home office. Naopak, keď je pekne, môžem sa ísť prejsť a načerpať energiu a inšpiráciu na nový deň a riešenie úloh.

Moja kariérna cesta: Na výške (PHF KE, EU BA) o mne všetci vedeli, že keď skončím, chcem pracovať v U.S.Steele na oddelení marketingu alebo obchodu. Tak sa aj stalo. Ale život plynie ďalej a po organizačných zmenách na obchodnom oddelení som hľadala únik a našla som ho v novootvorenom oddelení testingu pre USS Corp. Moja kariérna dráha sa tak zmenila a po dvoch rokoch som sa posunula do RWE IT Slovakia, ktoré sa neskôr transformovalo na FPT Slovakia. Z test analytika som sa postupne vypracovala na Test Managera a keď sa naše oddelenie rozrástlo, už bolo len na skok k Unit Managerovi. 

Zodpovedám za: Od 1. 1. 2022 je to oddelenie CTS – Consulting and Testing Services, ktoré sa odčlenilo od pôvodného tímu ATS (Automation and Testing Services). Naďalej však úzko spolupracujeme.

Najúžasnejšia časť mojej práce je: Keď nájdem riešenie typu „aj ovca ostala celá aj vlk je sýty“ na problém, ktorý sa zdá byť najprv neriešiteľný. 

Najväčšia výzva ktorej som čelila: Keď som mala ako nová test manažérka presadiť náš tím na projekte Smart Metering v Anglicku. Hlavným dodávateľom bola iná celosvetovo známa firma a vytvárali nám veľmi nepriateľské prostredie. Nami nájdené defekty považovali za nepodstatné a spôsobené našou nevedomosťou. Až v predposledný deň testovacej fázy si od nás vypýtali naše testovacie dáta. Potvrdilo sa, že dva kľúčové podsystémy (SAP a MDMS s dátami zo smartmetrov) neboli vzájomne zosynchronizované. Naše End-to-end testy teda nemohli úspešne prejsť kvôli zlej konfigurácii podsystému. Naša reputácia sa zrazu napravila a dodávateľ s nami začal ústretovo spolupracovať.

Najpamätnejší moment v mojej kariére:S našou prácou v oblasti testingu  (vo svete bez korony) súvisí aj cestovanie k zákazníkovi. Raz sa mi podarilo zabookovať hotelové izby pre môjho kolegu a mňa na nesprávnu noc. Tento problém by sa dal ľahko vyriešiť, ak by však nešlo o malé mesto a noc, kedy sa u nich hrala Bundesliga. V predstavách som už videla, ako sa vraciame v noci vlakom niekam do Mníchova. Našťastie sa našli dve malé izbičky v neďalekom hoteli, ktoré sa nám hanbili ponúknuť, pretože boli veľmi malé. No my sme boli šťastní, že máme kde spať! Prijatie u zákazníka bolo veľmi srdečné a naša prezentácia ich presvedčila. Na tento síce krátky, ale milý projekt v Bavorsku spomínam veľmi rada. 

Od ľudí očakávam: Dodržia, čo sľúbia. V podstate súdim ostatných podľa seba a preferujem úprimnosť pred zavádzaním.

 Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Ľudskosť. Vedieť sa vcítiť do kože toho druhého a zachovať si pokoru namiesto nadradenosti. Verím, že to vybuduje väčšiu dôveru medzi nami. (Pozn. Dajte mi to potom prečítať niekedy o rok, či som ostala verná svojim zásadám.)

Keď nepracujem, tak: Venujem sa tancu, spevu a keď zvýši čas a voľné miesto na stene, tak aj maľujem.

Matúš Špirka

Matúš Špirka

ERP Production and Maintenance Services

Keď vstávam do práce, teším sa na: Prijemné a motivujúce pracovné prostredie a spoločnosť kolegov na rannej káve.

Zodpovedám za: Spokojnosť ľudí v tíme a ich profesionálny rast. Za spokojnosť zákazníka, za kvalitu dodaných služieb, integráciu nových kolegov do kolektívu a za vhodné zadelenie práce.

Najúžasnejšia časť mojej práce je: Vidieť, že sme dobrý tím, aj keď práve nepracujeme.

Najväčšia výzva ktorej som čelil: Presvedčiť zákazníka, že je možné nahradiť doterajšieho super pracovníka iným, bez toho, aby bola znížená kvalita dodávaných služieb.

Najpamätnejší moment v mojej kariére: Nemám taký.

Od ľudí očakávam: Zodpovedný a proaktívny prístup k práci, ochotu poradiť iným a zdieľať svoje skúsenosti. Je tiež dôležité mať schopnosť samostatne pracovať, ale zároveň nezabúdať na svoj tím.

Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Vzájomnú dôveru a dobrú náladu. Je dôležité pomáhať ľudom s každodennými povinnosťami, prípadne s riešením vzniknutých problémov. Snažím sa mať pochopenie pre spôsob práce a zmýšľanie ľudí a ich vzájomné prepojenie v tíme.

Keď nepracujem, tak: Trávim čas s rodinou, relaxujem pri hudbe alebo čítam aktuálne správy.

Marián Fabišík

Marián Fabišík

Cloud Infrastructure Administration

Keď vstávam do práce, teším sa na: Teším sa, že som hneď v office.

Moja kariérna cesta:Po ukončení štúdia som pracoval vo Veľkej Británii, neskôr 6 rokov v IT korporáte. V roku 2016 som nastúpil do FPT Slovakia ako IT administrátor.

Zodpovedám za:Momentálne som zodpovedný za náš virtuálny Cloud team, kde beží viacero streamov (Amazon Web Service, Azure a SAP BTP). V minulosti som zodpovedal za zákaznícke aplikácie bežiace na Linux a Windows OS, middleware komponenty a taktiež databázy (MS SQL, MySQL). Od januára 2022 som z pozície TL zodpovedný za tím CIA (Cloud Infrastructure Administration).

Najúžasnejšia časť mojej práce je: Neustála snaha o progres, možnosť získavania nových vedomostí v tomto procese, samotná komunikácia v našom tíme a taktiež vo firme.

Najväčšia výzva ktorej som čelil:Odpoveď by som rozdelil na dve časti – životnú  a profesijnú. Z hľadiska životnej výzvy je to určite úloha rodiča a výchova ratolesti. Ak hovoríme o profesijnej časti, tam mám pocit, že ma najväčšia výzva ešte len čaká. Prechod na druhú stranu, z technickej pozície na manažérsku, si vyžaduje trochu odlišný skillset. Túto výzvu však s radosťou prijímam a verím, že s mojou prácou na danej pozícii bude vládnuť spokojnosť.

Najpamätnejší moment v mojej kariére: Mojím doteraz najpamätnejším momentom v kariére bola približne 2 mesačná príprava na certifikačnú skúšku AWS Solution Architect a jej úspešne absolvovanie.

Od ľudí očakávám, že: Budú uplatňovať hodnoty a princípy našej firemnej stratégie v každodennom styku.

Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Pre mňa je najdôležitejšia komunikácia, či už smerom do tímu alebo smerom k zákazníkovi. Taktiež považujem za dôležité poznať silné, ale aj slabšie stránky členov tímu a tým pádom definovať možnosti na rast a zlepšovanie sa.            

Keď nepracujem, tak:Snažím sa venovať svoj čas rodine a svojim záľubám. Rád bicyklujem, hrám futbal alebo zájdem na dobré pivko.

Zuzana Težbirová

Zuzana Težbirová

Quality Manager

Keď vstávam do práce, teším sa: Na chutnú kávu a novú stranu v mojom pracovnom denníku, ktorú naplním zaujímavými úlohami a produktívnymi stretnutiami, či už s kolegami, zákazníkmi, audítormi, dodávateľmi…

Moja kariérna cesta: Kvalite som sa začala venovať ešte počas môjho štúdia na vysokej škole, kde som tento odbor vyštudovala. Následne som sa zamestnala ako Quality specialist v jednej IT firme a zaoberala som sa IT procesmi, auditmi datacentier a internými auditmi. Po pár rokoch som však chcela vyskúšať ako funguje kvalita vo výrobnej spoločnosti a tak som ako kvality leader dohliadala na kvalitu výrobkov jednej automobilovej spoločnosti.  IT svet ma po rokoch opäť zlákal a ako Quality Manager, neskôr Global Quality Manager som sa starala o proces softvérových licencií a taktiež som koordinovala a podporovala interné teamy počas zákazníckych, resp. dodávateľských auditov. Ďalšia kariérna výzva prišla od Fpt a to zastrešiť kvality manažment celej organizácie. Je to úloha, ktorá ma stále baví, napĺňa a v istých momentoch ešte stále dokáže prekvapiť.

Zodpovedám za:  Oblasť manažmentu kvality, ktorá zahŕňa sledovanie výkonnosti interných procesov, podpora zákazníkov a delivery, reportovanie firemných ukazovateľov, riadenie internej dokumentácie, príprava a realizácia interných auditov, aktívna koordinácia pri externých auditoch (ISO, zákaznícke, resp. dodávateľské audity), archivácia dokumentov, taktiež som kontaktná osoba v prípade spracovania osobných údajov.

Najúžasnejšia časť mojej práce je: Že spojitosť s kvalitou sa nájde v každej oblasti. Je to niekedy pre mňa vyčerpávajúce a miestami otravné pre kolegov, avšak aj vďaka tomu sa našej spoločnosti darí na trhu – čo mňa osobne posúva vpred.

Najväčšia výzva ktorej som čelil: Keď som v Fpt preberala agendu kvality manažmentu a o 2 mesiace neskôr sme absolvovali ISO re-certifikačný audit, ktorý bol úspešný a certifikáty sme obhájili bez závažných zistení.

Najpamätnejší moment v mojej kariére: Keď som v priebehu 3 mesiacov naplánovala, zorganizovala, realizovala a vyhodnotila celosvetové hodnotenie dodávateľa môjho zamestnávateľa a predišla tak výrazným finančným únikom vďaka odhaleniu zlých licenčných metrík.

Od ľudí očakávám, že: budú úprimní a otvorení čeliť novým výzvam, či sa to týka procesov, štúdia, alebo akejkoľvek inej pracovnej zmeny.

Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Pravidelnú a priamu komunikáciu, ktorá pomôže predísť mnohým nedorozumeniam.

Keď nepracujem: Rada sa venujem svojej rodine, spoločne radi cestujeme a keď sa zvýši čas, tak si rada zabehám (zatiaľ iba v relaxačnom tempe :-))

Peter Kočiš

Peter Kočiš

IT Manager

Keď vstávam do práce, teším sa: Samozrejme na rannú kávu a na to, čo ma v daný deň postretne (aj to neočakávané).

Moja kariérna cesta: Začínal som „na telefóne“, ako technická HW podpora pre nemecky hovoriacich používateľov. V roku 2007 som nastúpil do Fpt Slovakia (ex RWE IT Slovakia) na oddelenie vytvárania manuálnych a neskôr automatizovaných inštalačných balíkov. Po určitej dobe som prevzal zodpovednosť za tím v role tímového vedúceho a po príchode Fpt na Slovensko mám na starosti internú infraštruktúru.

Zodpovedám za: Hlavné oblasti, za ktoré som zodpovedný v Fpt Slovakia, sú IT Infraštruktúra a ISMS. Inými slovami, zodpovedám za technicky funkčné a bezpečné prostredie zariadení a kolegov, ktorí dodávajú rôznu podporu externému ale i internému zákazníkovi.

Najúžasnejšia časť mojej práce je: Vidieť, že výsledok spoločnej práce má pozitívny dopad na prácu našich kolegov.

Najpamätnejší moment v mojej kariére: Existujú viaceré momenty, ktoré aj napriek nejasnému priebehu (projekt, audit, spolupráca so zákazníkom) skončili pozitívnym výsledkom.

Od ľudí očakávam, že: Hlavne ľudskosť, úprimnosť, zodpovednosť za zverené úlohy.

Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Poznať čo najpodrobnejšie možnosti, schopnosti a povahu zvereného kolegu, aby sme využili maximum z toho, čo nám môže ponúknuť. Dôležité je zachovať motiváciu, možnosti na rozvoj, ale aj hranicu medzi prácou a osobným/rodinným životom.

Keď nepracujem: Teším sa zo života s rodinou, čas trávim prácou okolo domu a záhrady, sledujem rôzne bezpečnostné hlásenia generované našimi kolegami a riešim ich 😉.

Tomáš Feterik

Tomáš Feterik

ERP FSK Logistic Services

Keď vstávam do práce, teším sa: Na vôňu kávy od manželky a na synov okamžitý nástup energetického maxima.

Moja kariérna cesta: Skončil som školu ako prekladateľ/tlmočník so zameraním na EÚ, rok som pracoval ako nákupca v U.S. Steel-e, potom ma kamoš stiahol do „T-čka“, kde sa začala moja kariéra v IT oblasti ako Support pre Service Delivery Team pre holandského zákazníka. Po 2 rokoch som to zabalil a strávil dalšie zhruba 2 roky v mediworxe/Dôvere na oddelení IT ako SDM pre infraštruktúru. No a potom mi Julie napísala na Valentína v roku 2020, či nechcem prísť do FPT na pohovor na pozíciu Presales konzultanta. A ako sa vraví, the rest is history.

Zodpovedám za: Tím obdivuhodných SAP konzultantov a ABAP vývojárov, inak nazývaný aj ERP Logistics tím.

Najúžasnejšia časť mojej práce je: Že mi umožňuje podporovať jedinečných ľudí a učiť sa od nich.

Najväčšia výzva ktorej som čelil: Opustiť zabehnutý kolektív v čase pandémie a nastúpiť do novej firmy.

Najpamätnejší moment v mojej kariére: Aj keď si ho nepamätám, tak potvrdzujúci telefonát, že ma berú do mojej vôbec prvej práce. Taký, ktorý si pamätám, je výhra dôležitého tendra pre E.ON, ktorého ponuku som pripravoval spoločne s Tibim Gujdánom a Peťom Chlebákom a následne prezentoval zákazníkovi.

Od ľudí očakávám, že: Zjedia koláče, ktoré prinesiem ako vstupné do tímu. Dátum a miesto upresním.

Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Mať čas, priestor a záujem si každého vypočuť a až po uvážení prehovoriť.

Keď nepracujem: Trávim čas s rodinkou, vybehnem bajkom na Jahodnú so susedom alebo počúvam hudbu z rokov 80-tych.

sk_SKSlovenčina